Moje pasje to moje życie...

piątek, 6 stycznia 2017

Tutorial - pudełko z efektem rdzy

Tym razem nie tylko zdjęcia gotowej pracy, ale również krok po kroku jak przygotować podobne pudełko.

Wszystkie media użyte w tutorialu dostępne są w sklepie Nicnierobienie.

Bazę  stanowi owalne pudełko z tektury havana, tu użyłam pudełka Stamperii. Zagruntowałam je, aby ograniczyć wchłanianie się mediów w tekturę.


 Z czarnego papieru wycięłam motylki, a następnie na krawędzie nałożyłam czarną pastę strukturalną. Wybrałam motyle, bo do dekoracji wieczka wykorzystałam papier z motywem motyli, Wy użyjcie kształtów komponujących się z wybranym przez Was papierem.

 Na pastę modelującą nasypałam proszek z zestawu Rust Effect, a następnie pędzelkiem naniosłam niewielką ilość płynu z drugiej buteleczki w zestawie.


Wieczko i boki pudełka pokryłam również czarną pastą modelującą, za pomocą gąbki, aby uzyskać lekko strukturalny efekt. Po wyschnięciu, na pudełko nakleiłam taśmę washi, dla dekoracji.

 Na pokrywkę nałożyłam dodatkowo pastę modelującą z użyciem szablonu, a następnie w wybrane miejsca nasypałam proszek rdzewiejący i naniosłam płyn - tak jak na motylki z papieru. Efekt rdzewienia uzyskałam już po ok 30 minutach, ale ostateczna reakcja zachodzi nawet do 24 godzin.
 
 Taśmę washi oraz dekor na wieczko pokolorowałam Aqua Color w kolorze Castagnio. Na papierowy owal nałożyłam dodatkowo przez szablon pastę Lucida (uwielbiam niezwykły dodatkowy efekt, jaki daje ta przezroczysta po wyschnięciu pasta).



 Po wyschnięciu pasty, dekor i taśmę washi ponownie pomalowałam Aqua Color, tym razem w kolorze Ciliegio.
 Kiedy wszystkie elementy wyschły, a "rdza" porządnie sponiewierała motyle i wieczko pudełka, pozostało tylko ułożenie kompozycji, do której dodałam trochę metalowych elementów, mikrokulki, okruszki miki oraz brokat. Wszystko to zamocowałam używając Mixed Media Glue Stamperii.
A to kilka zbliżeń na gotową pracę.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz